fbpx

Ulkoistettu digimarkkinoinnin päällikkö

Ulkoistettu digimarkkinoinnin päällikkö auttaa digimarkkinoinnin haasteissa eteenpäin, keventää yrittäjän taakkaa netissä tapahtuvassa markkinoinnissa, suunnittelee ja toteuttaa online-markkinoinnin toimenpiteitä ja auttaa yritystä saamaan uusia asiakkaita.

Ota yhteyttä

Mikä on ulkoistettu digimarkkinoinnin päällikkö?

Ulkoistettu digimarkkinoinnin päällikö on yrityksen ulkopuolinen henkilö joka suunnittelee, toteuttaa, mittaa ja raportoi yrityksen digitaalisen markkinoinnin toimenpiteitä. Ulkoistetun digimarkkinoinnin päällikön yksi keskeisimpiä tehtäviä on etsiä ja löytää yritykselle mahdollisimman hyvin toimivat digimarkkinoinnin toimenpiteet, joilla teidän yritys voi tavoittaa halutut kohderyhmät, löytää uusia potentiaalisia asiakkaita ja saada uusia asiakkaita ja lisää kauppaa.

Ulkoistettu markkinointipäällikkö työskentelee etänä ja osallistuu mahdollisesti teidän yrityksen palavereihin, jotka koskevat markkinointia. Yrityksen koosta ja organisaatiosta riippuen ulkoistettu digimarkkinointipäällikkö toimii yhteistyössä esimerkiksi yrittäjän, toimitusjohtajan, tai markkinointipäällikön apuna hoitaen verkossa tapahtuvaa markkinointia. Kaksisuuntainen, tiivis ja avoin yhteydenpito on avain yhteistyön onnistumiseen.

Milloin ja miksi digimarkkinointi kannattaa ulkoistaa?

Digimarkkinoinnin ulkoistamista kannattaa harkita erityisesti silloin kun yrityksellä itsellään ei ole osaamista, resursseja, tai halua digitaalisen markkinoinnin strategian tekemiseen, sekä markkinointitoimenpiteiden ja markkinan analysointiin, sisällöntuotantoon, mittaamiseen ja markkinoinnin jatkokehittämiseen. Hyvä hetki on esimerkiksi silloin kun yrityksessä halutaan kasvattaa asiakaspohjaa, mutta yrittäjä on itse tiiviisti keskittynyt yrityksen ydinosaamiseen ja palkattua markkinointia hoitavaa henkilökuntaa ei vielä ole.

Mitä ulkoistetun digimarkkinoinnin päällikön tehtävät voivat sisältää?

  • Digimarkkinoinnin suunnitelman ja strategian laadintaa
  • Hakukoneoptimoinnin suunnittelua, seurantaa ja kehittämistä
  • Hakukonemarkkinoinnin suunnittelua, toteuttamista ja optimointia
  • Sosiaalisen median maksetun mainonnan suunnittelua, toteuttamista ja optimointia
  • Sisältömarkkinointia esimerkiksi sosiaaliseen mediaan
  • Uusien digimarkkinoinnin mahdollisuuksien kartoitusta, analysointia ja toteuttamista
  • Yhteistyötä muiden kumppaneiden kanssa
  • Uusien markkinointihenkilöiden ohjeistaminen ja kouluttaminen
Aki Hangasluoma

Aki Hangasluoma

Yrittäjä

Sähköposti: aki@detonator.fi
Puhelin: +358 40 837 0766

Miksi ulkoistaa digimarkkinointi minulle?

Digimarkkinointi kannataa ulkoistaa, silloin kun omat resurssit tai osaaminen ei riitä siihen. Ulkoistaminen kannattaa, koska näin saat käyttöösi ammttitaitoisen digimarkkinoinnin yhteistyökumppanin, jonka osaaminen on monipuolisesti yrityksesi käytössä. Tavoitteena on että ulkoistettu digimarkkinoinnin päällikkö tutustuu huolella yritykseen, sen toimialaan ja asiakaskuntaan ja etsii yhdessä yrityksen edustajien kanssa parhaat digimarkkinoinnin käytännöt yritykselle kuin olisi itse töissä yrityksessä. Digimarkkinoinnin ulkoistamineen kannattaa tehdä jotta, sinulle ja mahdolliselle muulle henkilökunnalle jää enemmän aikaa keskittyä yrityksen ydinliiketoimintaan.

Ulkoistetun digimarkkinoinnin työnkuva ja laajuus räätälöidään asiakaskohtaisesti teidän yrityksen tarpeiden mukaan. Näin ollen digimarkkinoinin ulkoistuksen hintaa vaikuttaa yhdessä määriteltävä työnkuvan laajuus. Hintahaitari on arviolta 500-3000 €/kk + alv 24%. Ota yhteyttä ja keskustellaan lisää!

Jätä soittopyyntö

10 + 10 =

Yleensä se, joka ensimmäisenä ottaa haltuun taistelukentän, on levossa. Se, joka saapuu myöhemmin ja ryntää taisteluun, on uupunut.

Sunzi

Sodankäynnin taito