Digimarkkinointi
Tavoittavaa, kohdennettua ja kustannustehokasta digimarkkinointia kokonaisuutena tai osissaDigimarkkinointi on yritykselle helppo ja kustannustehokas tapa tavoittaa uusia potentiaalisia asiakkaita ja saada näin lisää prospekteja myyntiputkeen.
Digimarkkinoinnilla orgaanista ja maksettua näkyvyyttä netissä
Nettisivut: check, some-profiili: check, pari postausta kaikki kunnossa. Mutta miksi puhelin ei soi, eikä tarjouspyyntöjä satele? Pelkästään se, että yrityksellä on nettisivut julkaistuna ei vielä takaa sitä, että ihmiset myös löytävät sinne. Pelkästään se, että yrityksellä on jokin sosiaalisen median profiili ja muutama postaus siellä ei myöskään vielä riitä tuomaan näkyvyyttä profiilille saati yritykselle ja sen tarjoamille tuotteille ja palveluille.
Nettisivujen näkyvyys hakukoneiden hakutuloksissa (= nettisivujen orgaaninen näkyvyys) on lähes aina pitkäjänteisen ja määrätietoisen työn tulosta, jossa ei ole pikavoittoja. Myös hyvä some-näkyvyys vaatii pitkäjänteistä ja aktiivista työtä; vähintäänkin riittävä määrä postauksia, ja pitkäjänteistä reagointia kaksisuuntaisessa kanavassa. Muista että sosiaalinen media on aina kaksisuuntainen media.
Jos sinun yrityksellä ei vielä ole useita tuhansia tai vähintään satoja seuraajia tai et satu keksimään seuraavaa viraalia postausta, ei muutamat some-postauksesi näy vielä kovin isolle yleisölle. Digimarkkinointi pitää sisällään ison määrän erilaisia toimenpiteitä, joilla voidaan auttaa yritystäsi näkymään paremmin sekä orgaanisesti esimerkiksi hakukoneiden hakutuloksissa ja sosiaalisessa mediassa, että maksetun mainonnan avulla edellä mainituissa kanavissa siellä missä moni potentiaalinen asiakkaasi jo on.
Hakukoneoptimointi on joukko toimenpiteitä joilla parannetaan sivustosi orgaanista näkyvyyttä.
Hakukonemarkkinointi on maksettua mainontaa, jolla varmistetaan näkyvyys hakutuloksissa
Some-markkinointi on yksinkertaisimmillaan näkymistä ja kuulumista sosiaalisessa mediassa
Web-analytiikka on nettisivujesi kävijöiden datapohjaista ymmärtämistä
Hakukoneoptimointi
Hakukoneoptimointi, eli Search Engine Optimization, lyhyesti SEO mahdollistaa yrityksesi nettisivujen näkymisen mahdollisimman korkealla hakukoneiden hakutuloksissa. Kilpailu hakutuloksien ensimmäisistä paikoista on todella kovaa ja erittäin suosituilla hakusanoilla sijoittuminen ensimmäiselle sivulle voi jo itsessään olla työn ja tuskan takana. Hakukonoptimointi pitää sisällään ison määrän erilaisia toimenpiteitä, joilla nettisivujen orgaanista näkyvyttää hakutuloksissa voidaan kohentaa. Keinoja on monenlaisia, ns. sallittuja (white hat) ja ”kiellettyjä” (black hat) ja kaikkea siltä väliltä.
Detonator keskittyy erityisesti sivuston sisäiseen optimointiin. Kun nettisivustosi perustukset ovat kunnossa ja kävijäsi löytävät sivustoltasi etsimänsä, kelpaa hakukoneidenkin jatkossa ohjata liikennettä sivustollesi. Hakukoneoptimoinnin yhteydessä parannetaan näin ollen usein myös käyttäjäkokemusta sivustollasi. Onnistunut digimarkkinointi vaatii käytännössä että sivustosi on optimoitu. Ota yhteyttä ja laitetaan sivustosi optimointi kuntoon.
Hakukonemarkkinointi
Hakukonemarkkinointi, eli Search Enginge Marketing, lyhyesti SEM on digimarkkinoinnin keino, jolla varmistetaan nettisivujesi näkyvyys hakukoneissa yhdessä maksetun mainonnan ja hakukoneoptimoinnin keinoin. Hakukonemainonta, eli Search Engine Advertising, lyhyesti SEA on hakukonemarkkinoinnin muoto, jossa käytetään rahaa, eli mainosbudjettia jolla ikään kuin ostetaan huutokaupassa sijoitus hakutuloksien yhteydessä näytettävistä mainospaikoista. Mitä korkeampaan hintaan sijoittumista tarjoaa, sitä helpommin pääsee esille, mutta pelkkiin euroihin luottaminen voi äkkiä maksaa todella paljon, siksi tarvitaankin optimointia.
Kun hakukonemarkkinointiin yhdistetään huolella toteutettu hakukoneoptimointi sekä hakukonemarkkinoinnin mainosten optimointi, voidaan sivustollesi saada erittäin kustannustehokkaasti juuri sinun yrityksesi tuotteista ja palveluista kiinnostuneita kävijöitä. Hakukonemarkkinointi on tehokas keino saada näkyvyyttä hakukoneissa varsinkin silloin kun yritys on uusi, eikä orgaanista näkyvyyttä vielä juurikaan ole. Ota yhteyttä ja käydään läpi, miten saadaan yrityksesi näkymään korkealla relevanteissa hakutuloksissa.
Some-markkinointi
Sosiaalisen median markkinointi, Social Media Marketing, on tehokas tapa tavoittaa kohdennetusti ja kustannustehokkaasti juuri halutut kohderyhmät. Kohdennettavuuden myötä tämän tehokkaammaksi digimarkkinointi ei juuri muutu. Sosiaalisen median kanavia on useita erilaisia, joista joikan toimii omalla tavallaan. Jokainen alusta ei välttämättä ole tehokas jokaiseen käyttötarkoitukseen. Sosiaalisen median kanavista suosituimpia ovat Facebook, LinkedIn ja Instagram, joista jokaisella on omat erityispiirteensä.
Sosiaalisen median alustoilla voidaan tehdä sekä orgaanista markkinointia, että maksettua mainontaa. Molemmilla on omat etunsa sekä omat rajoitteensa. Hyvä ohjenuora on, että onnistuaksesi jommassa kummassa tarvitset myös toista. Aloittavan yrityksen, tai muuten vain pienillä resursseilla tehtävä markkinointi kannattaa ennemmin keskittää kaikista tavoittavimpiin medioihin tai jopa vain yhteen sen sijaan että yritetään olla läsnä ihan kaikessa mahdollisessa ilman aitoa läsnäoloa. Ota yhteyttä ja otetaan yhdessä yrityksesi sosiaalisen median markkinointi haltuun.
Sivuston web-analytiikka
Kustannustehokas ja hyvin kohdennettu digimarkkinointi pohjautuu aina tietoon ja ennen kaikkea kerätyn datan analysointiin. Jotta digitaalisen markkinoinnin toimenpiteistä saadaan kaikki irti, ne suunnitellaan ja toteutetaan iteratiiivisesti ja datalähtöisesti. Sivustoanalytiikan avulla opitaan ymmärtämään sivustosi vierailijoita. Mitä he tekevät sivustollasi ja kuinka hyvin sivustosi käytännössä toimii? Klikkaavatko kävijäsi eteenpäin sivustolla vai poistuvatko he heti sinne tultuaan?
Google Analytics on loistava työkalu tehokkaaseen nettisivun analysointiin. Detonator auttaa sinua keräämään dataa nettisivujesi kävijöistä ja sivuston toimivuudesta ja auttaa sinua analysoimaan kerättyä dataa käyttökelpoisiksi toimenpiteiksi. Ota yhteyttä ja muutetaan yrityksesi digitaalinen markkinointi datalähtöiseksi.
Sisällöntuotanto ja sisältömarkkinointi
Hyvät nettisivut, digitaalisen markkinoinnin kampanjat, sosiaalinen media ja monet muut kanavat tarvitsevat toimiakseen sisältöä; tekstiä, kuvia, videoita ja ääntä. Nettisivuilla on hyvä olla osio joka esittelee yrityksesi ja toinen osio joka esittelee yrityksesi tuotteet ja palvelut. Ehkä haluat että yrityksesi nettisivuilla on blogi tai ajankohtaista osio, jossa julkaistaan ajankohtaisia artikkeleita. Ehkä nettisivusi kaipaavat kuvia yrityksesi tuotteista ja palveluista tai ihan yleisiä fiiliskuvia. Ehkä yrityksesi tarvitsee erilaisia, vaihtelevia some-postauksia ja niitä varten tekstejä ja kuvia. Ehkä tarvitset toimivaa sisältöä yrityksesi PowerPoint esityksiin, pdf tai painettuihin esitteisiin tai muihin markkinointimateriaaleihin.
Detonator Marketing tarjoaa sisällöntuotantoa erityisesti teksti ja kuvien muodossa. Tarvittaessa onnistuu myös yksinkertaiset videot. Autamme mielellämme myös löytämään hyvät kumppanit yritysvideoiden tuotantoon ja sisällöntuotantoon jota itse emme tarjoa. Ota yhteyttä ja käydään läpi yrityksesi sisältötarpeet.
Ulkoistettu digimarkkinoinnin päällikkö
Ulkoistettu digimarkkinoinnin päällikö on yrityksen ulkopuolinen henkilö joka suunnittelee, toteuttaa, mittaa ja raportoi yrityksen digitaalisen markkinoinnin toimenpiteitä. Digimarkkinoinnin ulkoistamista kannattaa harkita erityisesti silloin kun yrityksellä itsellään ei ole osaamista, resursseja, tai halua digitaalisen markkinoinnin tekemiseen, strategian luontiin, markkinan analysointiin, sisällöntuotantoon, markkinoinnin mittaamiseen ja jatkokehittämiseen.
Jätä soittopyyntö
Yleensä se, joka ensimmäisenä ottaa haltuun taistelukentän, on levossa. Se, joka saapuu myöhemmin ja ryntää taisteluun, on uupunut.