fbpx

Ajat ovat olleet todella poikkeuksellisia. Poikkeuksellinen tilanne nousee esiin monissa keskusteluissa kerta toisensa jälkeen. Jatkunut koronatilanne on muuttanut monen yrityksen liiketoimintaympäristöä merkittävästi ja monen yrittäjän elämä on muuttunut. Moni miettii mistä löytää uusia asiakkaita. Tilanne on monelle todella haastava.

Tuotteita, palveluita ja tuotantoa on jouduttu sopeuttamaan vallitsevaan tilanteeseen isolla kädellä. On ehkä jouduttu keksimään aivan uusia tapoja tuottaa ja tarjota vanhoja tuotteita ja palveluita asiakkaille ja tietenkin keksimään aivan uusia tuotteita ja palveluita. Samalla asiakkaita on jouduttu etsimään aivan uusilla tavoilla ja uusista kanavista. Moni miettii mitä tekisi seuraavaksi.

Miten yritys voi löytää ja tavoittaa uusia asiakkaita nopeasti ja tehokkaasti koronatilanteen aiheuttaman myllerryksen keskellä pienelläkin budjetilla? Sitä miten kohdentaa rajalliset markkinointieurot pohtii nyt moni yrittäjä ja varsinkin moni aloittava yrittäjä tällaisina haasteellisina ja poikkeuksellisina aikoina. Hakukonemainonta ja somemainonta ovat kaksi tehokasta keinoa tavoittaa uusia potentiaalisia asiakkaita.

Hakukonemainonta on hyvä keino tavoittaa uusia asiakkaita. Hakukonemainonta mahdollistaa toimialaasi liittyviä tuotteita ja palveluita etsivien potentiaalisten asiakkaiden huomion herättämisen ja tavoittamisen juuri oikealla hetkellä. Huolella kohdennettu hakusanamainonta voi tuoda yrityksesi esiin juuri silloin, kun potentiaalinen asiakas etsii hakukoneella sopivaa tarjoajaa tarpeeseensa. Nyt kannattaa varmistaa, että tämä potentiaali on otettu tehokäyttöön myös pienellä budjetilla. Kohdenna rohkeasti uusia mainoksia relevanteille avainsanoille. Testaa ja kohdenna lisää. Tämä vaatii työtä, mutta palkitsee varsinkin pienellä budjetilla.

Somemainonta puolestaan mahdollistaa erittäin tarkan mainonnan kohdentamisen. Pienellä määrällä työtä voidaan tavoittaa juuri haluttuja kohderyhmiä, jotka ovat kiinnostuneita nimenomaan sinun yrityksesi tuotteista ja palveluista. Tarkka kohdennus, hyvin huoliteltu mainosteksti ja sopiva kuva voivat tavoittaa juuri sopivalla hetkellä niitä ihmisiä jotka voivat olla potentiaalisia asiakkaita yrityksellesi. Varmista myös, että tämä potentiaali on tehokäytössä. Kohdenna huolella, testaa ja optimoi.

Jos digimarkkinointi on vielä yrityksessäsi hyödyntämätön potentiaali ja uusia asiakkaita mahtuu vielä mukaan, niin lue lisää miten digimarkkinoinnissa pääsee alkuun. Jos tarvitset apuja näissä, niin ota yhteyttä!

Aki Hangasluoma

Aki Hangasluoma

Yrittäjä

Sähköposti: aki@detonator.fi
Puhelin: +358 40 837 0766

Jätä yhteydenottopyyntö

9 + 5 =