Ulkoistettu digimarkkinoinnin päällikkö
Kuin yrityksen oma työntekijäUlkoistettu digimarkkinoinnin päällikkö auttaa digimarkkinoinnin haasteissa. Ulkoistettu tekijä keventää yrittäjän omaa taakkaa netissä tapahtuvassa markkinoinnissa. Hän suunnittelee ja toteuttaa online-markkinoinnin toimenpiteitä auttaen yritystä saavuttamaan tavoitteet.
Mikä on ulkoistettu digimarkkinoinnin päällikkö?
Ulkoistettu digimarkkinoinnin päällikö on kuin yrityksen ulkopuolinen työntekijä. Hän suunnittelee, toteuttaa, mittaa ja raportoi yrityksen digitaalisen markkinoinnin toimenpiteitä netissä. Ulkoistetun digimarkkinoinnin päällikön yksi keskeisimpiä tehtäviä on etsiä ja löytää yritykselle mahdollisimman hyvin toimivat digimarkkinoinnin toimenpiteet. Niiden avulla yritys voi tavoittaa halutut kohderyhmät, löytää uusia potentiaalisia asiakkaita ja saada uusia asiakkaita ja lisää kauppaa.
Ulkoistettu markkinointipäällikkö työskentelee etänä ja osallistuu mahdollisesti teidän yrityksen palavereihin, jotka koskevat markkinointia. Yrityksen koosta ja organisaatiosta riippuen ulkoistettu digimarkkinointipäällikkö toimii yhteistyössä esimerkiksi yrittäjän, toimitusjohtajan tai markkinointipäällikön apuna hoitaen verkossa tapahtuvaa markkinointia. Kaksisuuntainen, tiivis ja avoin yhteydenpito on avain yhteistyön onnistumiseen.
Milloin ja miksi digimarkkinointi kannattaa ulkoistaa?
Digimarkkinoinnin ulkoistamista kannattaa harkita erityisesti kun yrittäjällä tai yrityksen työntekijöillä ei ole itsellään osaamista, aikaa tai muita resursseja digitaalisen markkinoinnin sunnitteluun ja toteuttamiseen. Markkinoinnin strategian, toimenpiteiden ja markkinan analysointi, sisällöntuotanto, mittaaminen ja markkinoinnin jatkokehittäminen vie aina aikaa.
Hyvä hetki ulkoistamiselle on esimerkiksi silloin kun yritykselle haetaan kasvua, mutta yrittäjän on itse keskityttävä yrityksen ydinosaamiseen ja markkinointia hoitamaan ei ole vielä palkattua henkilökuntaa.
Mitä ulkoistetun digimarkkinoinnin päällikön tehtävät voivat sisältää?
- Digimarkkinoinnin suunnitelman ja strategian laadintaa
- Nettisivujen päivittämistä
- Hakukoneoptimoinnin suunnittelua, seurantaa ja kehittämistä
- Hakukonemarkkinoinnin suunnittelua, toteuttamista ja optimointia
- Sosiaalisen median maksetun mainonnan suunnittelua, toteuttamista ja optimointia
- Sisältömarkkinointia esimerkiksi nettisivuille ja sosiaaliseen mediaan
- Uusien digimarkkinoinnin mahdollisuuksien kartoitusta, analysointia ja toteuttamista
- Yhteistyötä muiden kumppaneiden kanssa
- Uusien markkinointihenkilöiden ohjeistaminen ja kouluttaminen


Aki Hangasluoma
Yrittäjä
Sähköposti: aki@detonator.fi
Puhelin: +358 40 837 0766
Miksi ulkoistaa digimarkkinointi minulle?
Digimarkkinointi kannataa ulkoistaa minulle silloin kun omat resurssit tai osaaminen ei siihen riitä. Ulkoistaminen kannattaa tehdä, jotta saat käyttöösi ammattitaitoisen digimarkkinoinnin yhteistyökumppanin, jonka osaaminen on monipuolisesti yrityksesi käytössä.
Tavoitteena on, että ulkoistettuna digimarkkinoinnin päällikkönä tutustun huolella yritykseesi, sen toimialaan ja asiakaskuntaan ja etsin yhdessä yrityksesi edustajien kanssa parhaat digimarkkinoinnin käytännöt kuin olisin itse töissä yrityksessänne. Digimarkkinoinnin ulkoistaminen kannattaa tehdä, jotta sinulle ja muulle henkilökunnalle jää enemmän aikaa keskittyä yrityksen ydinosaamiseen.
Ulkoistetun digimarkkinoinnin työnkuva ja laajuus räätälöidään asiakaskohtaisesti yrityksen tarpeiden mukaan. Digimarkkinoinnin ulkoistuksen hintaan vaikuttaa yhdessä määriteltävä työnkuvan laajuus. Kuukausikustannus arviolta 600–3200 €/kk + alv 24%. Katso tarkempi hinnoittelu ja ota yhteyttä niin keskustellaan lisää!
Jätä soittopyyntö
Yleensä se, joka ensimmäisenä ottaa haltuun taistelukentän, on levossa. Se, joka saapuu myöhemmin ja ryntää taisteluun, on uupunut.