fbpx

SEO-auditointi

Kattava analyysi sivustosi hakukonenäkyvyyden nykytilasta ja konkreettiset parannusehdotukset

SEO-auditointi, eli hakukoneoptimoinnin auditointi paljastaa sivustollasi olevan sisällön ja teknisen toteutuksen nykytilan. Se auttaa paljastamaan puutteita ja ongelmia, joista johtuen sivustosi ei välttämättä näy hakutuluoksissa toivotulla tavalla. SEO-auditoinnin lopputuloksena on konkreettisia kehitysehdotuksia sivustosi hakukoneoptimointiin ja hakukonenäkyvyyden parantamiseksi.

Ota yhteyttä

Nettisivujen SEO-auditointi

Mitä SEO-auditointi sisältää?

Lopputuloksena on kattava raportti sivustosi hakukonenäkyvyyden nykytilasta ja konkreettiset toimenpide-ehdotukset hakukonenäkyvyyden ja sijoituksen parantamiseksi.

SEO-auditointi ei sisällä ehdotettua hakukoneoptimointia tai uusien, optimoitujen sisältöjen tuottamista. Hakukoneoptimointia tai sisällöntuotantoa voit ostaa palveluna yhdessä projektin kanssa tai erikseen. Mitä SEO-auditointi maksaa? Mikä on SEO-auditoinnin hinta?

SEO-auditoinnin hinta muodostuu työmäärän, eli sivustosi koon mukaan. SEO-auditoinnin hinta alkaen 450 € + alv 24%. Pyydä tarjous.

Hakukoneoptimointi – Detonator Marketing

Avainsana-analyysi

Oikeat ja hyvin valitut avainsanat ovat onnistuneen hakukoneoptimoinnin perusta. Avainsanat ovat nimensä mukaisesti avainasemassa siinä mihin hakukoneoptimointi kohdennetaan.

Avainsana-analyysin tai avainsanatutkimuksen avulla selvitetään mitkä ovat sellaisia avainsanoja jotka sivustollasi kannattaa optimoida.

Avainsana-analyysiä tehtäessä selvitetään mitkä avainsanat suoriutuvat jo nyt hyvin ja mitkä vaativat kehittämistä tai lisäämistä sivustollesi. Avainsana-analyysin tuotoksena on lista tärkeimmistä avainsanoista, niiden hakumääristä ja sivustosi sijoituksista näillä avainsanoilla.

Sisältöanalyysi

Sivuston sisältö on erittäin keskeinen osa hakukonenäkyvyyttä. Sivustollasi oleva sisältö on sitä sisältöä millä sivusto voi tulla löydetyksi. Toisin sanoen sivustosi ei tule helposti löydetyksi sellaisilla avainsanoilla joita sivustollasi ei esiinny lainkaan. Paitsi ehkä ulkoisten linkkien vaikutuksesta se voi olla mahdollista, mutta se on jo aivan toinen tarina.

Keskeinen kysymys sisältöanalyysissä on se miten avainsana-analyysin avulla kohdennettavaksi valikoidut avainsanat esiintyvät sivustollasi.

Sisältöanalyysissä selvitetään miten sivustosi keskeinen sisältö on esitetty sivustollasi sekä käyttäjän näkökulmasta, että hakukoneen näkökulmasta. Sisältöanalyysissä tarkastetaan muun muassa sivustosi tekstit, otsikot, kuvien otsikot ja meta-tiedot.

Sisältöanalyysissä kiinnitetään huomiota muun muassa tekstin määrään, laatuun ja avainsanojen tiheyteen. Sisältöanalyysin tuotoksena on raportti joka nostaa esiin ongelmakohdat sekä selkeät ja konkreettiset toimenpide-ehdotukset ongelmakohtien korjaamiseksi.

Linkkien analyysi

Linkit ovat kuin tienviitat tieverkostossa tai tienpätkät ja risteykset kartalla. Linkeistä ja linkkien teksteistä muodostuu eräänlainen tiekartta jonka avulla netissä voi suunnistaa yhdeltä sivulta tai sivustolta toiselle.

Linkit ovat myös kuin äänet vaaleissa. Ne kertovat kuinka paljon kannatusta jokin sivu tai sivusto saa muilta sivustoilta. Ulkoapäin tulevilla linkeillä on oma painoarvonsa. Jotkut sivustollesi linkkaavat sivustot ja sisällöt ovat arvokkaampia kuin toiset.

Linkit ohjaavat sekä käyttäjiä että hakukoneita eteenpäin internetin sekamelskassa. Linkit tuovat hieman järjestystä internetin kaaokseen osoittamalla miten sisältö on organisoitu eri sivustoilla.

Linkkien analyysin avulla kartoitetaan sivustosi sisäisiä linkkejä sekä sivustollesi sisään tulevia linkkejä ja niiden laatua. Samalla tarkastellaan keskeisten kilpailijoidesi linkkiprofiilia.

Lopputuloksena tehdään raportti linkkien nykytilasta sekä konkreettiset toimenpide-ehdotukset hakukonenäkyvyyttä edesauttavien linkkien muokkaamiseksi ja hankkimiseksi.

Selvitä nettisivustosi hakukonenäkyvyyden nykytila SEO-auditoinnilla.

Aloita pyytämällä tarjous sivustosi SEO-auditoinnista.

Aki Hangasluoma

Aki Hangasluoma

Yrittäjä

Sähköposti: aki@detonator.fi
Puhelin: +358 40 837 0766

Ota yhteyttä asiantuntijaan

2 + 2 =