fbpx

Uuden yrityksen markkinointi

Aloita heti jostakin ja etene suunnitelmallisesti – Tee toimenpiteitä, kerää kokemuksia, opi ja tee paremmin
Aloita tehkoas digimarkkinointi

Älä jää pelkän puskaradion varaan vaikka se tehokasta onkin

Paraskaan tuote tai palvelu ei myy itse itseään, jos kukaan ei tiedä sen olemassaolosta vielä mitään. Tämä on vasta vain yksi syy miksi uuden yrityksen markkinointi voi olla aluksi todella haastavaa. Vasta kun yritys on perustettu ja tuote tai palvelu saatettu ensimmäisten asiakkaiden saataville ja käyttöön, voi sana positiivista kokemuksista alkaa leviämään kulovalkean tavoin. Tämä vaati kuitenkin aina työtä ja ennen kaikkea aikaa.

Positiivisten asiakaskokemusten myötä uuden yrityksen kassa voi alkaa kilisemään positiivisten kokemusten ja siitä seuranneen positiivisen puskaradion myötä tulleen asiakasvirran kautta. Pelkästään tähän lähestymistapaan ei kannata tuudittautua ja tyytyä. Aktiivisella digimarkkinoinnilla voidaan tavoittaa uusia asiakkaita ja kohderyhmiä varsin tehokkaasti.

Toteutusta vaille valmis – Päivitä markkinointisuunnitelma käyttökelpoiseksi

Uuden yrityksen markkinointi, kuten minkä tahansa yrityksen markkinointi helpottuu ainakin hieman, kun sitä tekee suunnitelmallisesti. Aloita jostakin, tee suunnitelma, mittaa tuloksia, päivitä suunnitelmaa ja kehitä toimenpiteitä matkan varrella. Käyttökelpoinen markkinointisuunnitelma helpottaa jokapäiväisten markkinointiaktiviteettien tekemistä ja auttaa varmistamaan että markkinointi vie yritystä askel kerrallaan oikeaan suuntaan.

Hyvä markkinointisuunnitelma sisältää mm.:

  • Liiketoiminnalliset tavoitteet, eli mitä markkinoinnilla halutaan saada aikaiseksi
  • Liiketoiminnalliset mittarit, eli miten saavutettuja tuloksia mitataan
  • Kohderyhmät, eli kenelle markkinointia kohdistetaan
  • Kilpailija-analyysin, eli ketkä ovat yrityksen merkittävimpiä kilpailijoita
  • Markkinointikanavat, eli missä kanavissa tuotetta tai palvelua markkinoidaan
  • Hinnoittelu, eli mikä on tuotteiden tai palveluiden hinta
  • Markkinointibudjetti, eli kuinka paljon rahaa markkinointiin käytetään
  • Toimenpidelista, eli mitä toimenpiteitä markkinoinnissa tehdään
  • Tulosten mittaaminen, eli miten markkinoinnin tuloksia seurataan ja raportoidaan (muista myös muut kuin euromääräiset tulokset)

Hyödynnä tehokasta digimarkkinointia heti alusta alkaen

Digimarkkinointi on uudelle yritykselle helppo ja kustannustehokas tapa tavoittaa uusia potentiaalisia asiakkaita. Sen avulla uusi yritys voi tavoittaa potentiaalisia asiakkaita ja saada heitä myyntiputkeen ja saana ylipäätään enemmän kaupantekomahdollisuuksia. Jos oma osaaminen, aika tai muut resurssit eivät riitä tehokkaan digimarkkinoinnin toteuttamiseen, eikä sitä tekemään ole vielä yrityksessä muitakaan henkilöitä, niin siinä tapauksessa uuden yrityksen digimarkkinointi kannattaa ulkoistaa ainakin joiltakin osin.

Digimarkkinoinnin ulkoistaminen on helppoa: valitse sinun yrityksellesi sopiva paketti ja jätä yhteydenottopyyntö. Katsotaan yhdessä miten saadaan teidän digimarkkinoinnin toimenpiteet käyntiin.

Nykytilan auditointi
Kehityssuunnitelma
Nettisivujen päivittäminen
Hakukoneoptimointi
Analytiikka
Google Ads
Sisällöntuotanto (tekstit)
Linkkien rakentaminen
Raportointi
Optimointipalaveri
Yhteydenpito
Aloituskustannus alkaen (alv 0%)
Kuukausikustannus alkaen (alv 0%)
kevyt
kevyt
kyllä
kyllä
kyllä
ei
ei
ei
sähköpostiin
3 kk välein
sähköposti
600 €
600 €/kk
kyllä
kyllä
kyllä
kyllä
kyllä
kyllä
ei
ei
sähköpostiin
2 kk välein
sähköposti
1200 €
1200 €/kk
kyllä
kyllä
kyllä
kyllä
kyllä
kyllä
kyllä
ei
sähköpostiin
1 kk välein
sähköposti
1800 €
1800 €/kk
kattava
kattava
kyllä
kyllä
kyllä
kyllä
kyllä
kyllä
sähköpostiin
1 kk välein
sähköposti
2400 €
2400 €/kk

Jätä yhteydenottopyyntö

Pavelutaso, josta olen kiinnostunut

15 + 13 =